בעלי ובעלות עסקים מחפשים היום דרכים לבלוט לא רק במראה, אלא בתחושה שהם מעוררים. אפקט החשיפה הכפולה מאפשר לספר סיפור רגשי ויזואלי למשל מטפלת שמשלבת את דמותה עם רקע של עלים ירוקים או ים שקט, יועצת שמתחברת לאור ולמבנים גיאומטריים, או אמנית שמתמזגת עם צבעים ויצירה. התוצאה נוגעת, סמלית, ומעבירה את הערכים של העסק בלי צורך במילים.
אפקט החשיפה כפולה הוא טכניקת צילום שבה משלבים שתי חשיפות (או יותר) על אותו משטח פילם או חיישן דיגיטלי, כך ששתי תמונות שונות מופיעות יחד ויוצרות תמונה אחת חדשה ומרובדת.
למשל, צלמת מצלמת תחילה פורטרט של אדם, ולאחר מכן – מבלי להחליף את הפילם או לסיים את החשיפה – מצלמת שוב נוף, טקסטורה או אור.
התוצאה היא דימוי מרגש שבו הפנים משתלבות עם הנוף, והגבולות בין פנים לחוץ מיטשטשים.
כך נולד האפקט האמנותי של “חשיפה כפולה” – שילוב בין מציאות, רגש ודמיון.
בהצלחה 🙂
לילך




