טיפ 1#
כדאי לזכור שלצלמים.ות אין כשרון טלפתי 🙂 – אין להם דרך לדעת מהם צרכי הלקוחות שלך בכדי לייצר תוכן ויזואלי מדויק עבורך.
טיפ #2
יש להכין לצלם בריף לפני צילומים לעסק שמפרט:
• המותג שלך – צבעים, סטייל, טיפוגרפיה ועוד
• קהלי היעד שלך – למי את פונה? מי הם הלקוחות שלך? באיזה גילאים? מהן ההעדפות והאהבות שלהם?
• החוויה שאת רוצה שקהל היעד שלך יחוש בעת שיראה את התמונות של העסק שלך – איך את רוצה שהוא ירגיש? איך את רוצה שהן ישפיעו עליו?
• איזה "בעיות" העסק שלך פותר? – מהם השירותים שלך? מה הם המוצרים שלך? מה הם עושים עבור הלקוח שלך? איך הם יכולים לעזור לו?
• מהם הערכים שאת רוצה שקהל היעד שלך ייקח מהמיתוג שלך – לדוגמה ערך אקולוגי שהעסק שלך מכוון עליו או ערך לרוחניות וחיבור עצמי וכו'
למה בריף זה חשוב?
בכדי שתהיה סינרגיה יצירתית בינך לבין הצלם או הצלמת שלך. צלמ.ת העסקים הטובה ביותר תפקידה לדעת את כל הפרטים על המותג שלך, כמובן בעזרתך ובעזרת תובנותיך!
טיפ 3#
תיאום ציפיות מול הצלם
• חשוב מאוד לתאם ציפיות עם הצלם שלך הן בכתב והן באמצעות לוח השראה
• מה אתם מבקשים שהצילומים יכללו? איזו אווירה תהיה? מה אתם רוצים שהן ישדרו? יוקרה? מאגניב? עממי?
• למה זה חשוב? כי לדוגמה הרעיון שלך לאווירה "כפרית" בתמונות עשוי להיות שונה מהחזון הכפרי של הצלם שלך. בעזרת תיאום ציפיות אתם יוצרים בהירות חזותית בדברים שעשויים להיות ברורים מאליהם. על ידי אוסף של תמונות או לוח Pinterest תוכלו להעביר ויזואלית את הכוונה שלך.
טיפ 4#
הגדירו את הפרויקט שלך ואת צרכי הצילום
• עליכם להביא ציפיות ברורות מצרכי הצילום. האם יש צורך בתמונות באנר לאתר? האם יש צורך בצילומי ראש? יש צורך בתמונות מוצר או בתמונות חלל משרדי?
• רשימת תמונות כללית של התמונות שאתם צריכים. צרו תיאור קצר אך מפורט לתיאור הפרויקט שלכם. כולל רשימה של כל ההיבטים החשובים של הפרויקט.
טיפ 5#
רשימת שאלות שתרצו לשאול את הצלמ.ת כדי שתבינו למה לצפות לאחר הצילומים:
• כמה תמונות יעברו עריכה?
• באיזו רזולוציה יוחזרו התמונות?
• מהן זכויות הצילום?
• כמה זמן ייקח לערוך ולקבל את התמונות בחזרה?
• עד כמה הם מבצעים ריטוש תמונות?
והכי חשוב ליהנות מהתהליך ולהתחבר לצלמ.ת שבו בחרתם 🙂